Sophie Gallet-Verriest

In 2018  behaalde ik mijn diploma logopedie aan de hogeschool Vives in Brugge. Een jaar later verkreeg ik ook mijn diploma audiologie. De combinatie van beide studies zorgt voor uitgebreide kennis en vaardigheden. 

Tijdens mijn opleiding tot logopediste kwam ik in contact met verschillende doelgroepen en problematieken. In 2018 kreeg ik bovendien de kans stage te lopen in Florida, meer bepaald in het Aphasia House. Dit was een geweldige en vooral leerrijke ervaring. 

Hoewel mijn passie vooral ligt binnen de neurogene communicatiestoornissen, behandel ik ook vol enthousiasme leer-, taal- en spraakstoornissen bij kinderen. Tijdens de therapie streef ik ernaar om vooral te werken rond bewegend leren (afhankelijk van de problematieken): recent wetenschappelijk onderzoek toont aan dat je immers beter leert wanneer je beweegt. 

Om mijn logopedische kennis te blijven uitbreiden en jullie te voorzien van de beste zorgen, volg ik regelmatig bijscholingen en studiedagen. In 2022-2024 volgde ik het postgraduaat neurogene communicatiestoornissen en mag ik mezelf ook officieel neurologopediste noemen.

Gevolgde opleidingen: 

  • Mimetherapeut bij perifere aangezichtsverlamming (Arvtevelde, 2024)
  • Postgraduaat neurogene communicatiestoornissen (Artevelde, 2022-2024)
  • Mondmotoriek bij 0-4 jarige voor logopedisten en tandartsen (Volmondig, 2024)
  • Beter communiceren met personen met ernstige stoornissen in taal en/of cognitie: praktische strategieën en hulpmiddelen (PANat, 2023)
  • Typ10 (Christiaan Giuduce, 2023)
  • Overprikkeling na een hersenletsel (Sig, 2023)
  • Workshop OMFT, eten, drinken, kauwen, sensitiviteit en motoriek volgens ARK (Let’s Speak, 2023)
  • Selectie Mutisme (De Taaltoren, 2023)
  • Inleiding afasiediagnostiek en -therapie (Pro Education, 2022)
  • Dyslexie basis onderwijs (Stichting Mama Vita, 2021)
  • Taalontwikkelingsstoornis (Logomedia, 2021)
  • Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000 (Sig, 2021)
  • Ultimate Play Based Speech Therapy Course (Anna Dalziel, 2021)
  • Spraakontwikkelingsdyspraxie (SOD): vuistregels voor diagnostiek en therapie (Sig, 2021)
  • Woordenschat uitbreiden bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (Sig, 2021)
  • Basiscursus OMFT (KWeC, 2020)
  • Compenserende software (Sensotec, 2020)
  • Aan de slag met Metaphon voor onderzoek en behandeling van kinderen met fonologische stoornissen (Sig, 2019)
  • Dyscalculie tips en tricks!  (2017)

 

Mathilde Vandenbussche

 Mijn naam is Mathilde Vandenbussche. Ik ben logopediste (Vives Brugge, 2022), kleuteronderwijzeres (Vives Brugge, 2018) en behaalde een Ba-na-ba zorgverbreding en remediërend leren (Artevelde Gent, 2019). 

Mijn passie ligt bij het werken met kinderen. Ik ben naast logopediste kleuteronderwijzeres op een school te Ruddervoorde. De combinatie van beide diploma’s biedt een grote meerwaarde in het ondersteunen, begeleiden en behandelen van kinderen.

Ik behandel vol enthousiasme leer- taal- en spraakstoornissen. Ik deed gedurende enkele jaren reeds ervaring op als logopediste in een zelfstandige (groeps)praktijk.

Onder het motto ‘levenslang leren’ blijf ik me elk jaar bijscholen om op de hoogte te blijven van de nieuwste inzichten op logopedisch gebied. Zo volg ik jaarlijks enkele interessante studiedagen en vormingen. In de toekomst ben ik van plan een cursus OMFT te volgen van Pieter Helderop. 

Mijn grootste troeven naast het logopedisch werk zijn mijn sociale, positieve, perfectionistische en empathische ingesteldheid.

Ik kijk er alvast naar uit om als lid van ‘Logofasie’ jullie te verwelkomen in de praktijk.

Kjenta Barremaecker

Mijn naam is Kjenta Barremaecker en ik behaalde mijn diploma logopedie aan de Hogeschool Vives in Brugge in 2023. Na mijn studies ging ik meteen aan de slag als logopediste in een school voor buitengewoon onderwijs type basisaanbod.

In augustus 2024 koos ik ervoor om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik wou namelijk mijn huidige job in het onderwijs combineren met een job bij Logofasie. Tijdens mijn opleiding heb ik ervaring opgedaan in een zelfstandige praktijk, school voor buitengewoon onderwijs, ziekenhuis en centrum voor ambulante revalidatie. Daar kwam ik in aanraking met verschillende doelgroepen en problematieken.

Als logopediste heb ik een passie voor leer-, taal- en spraakstoornissen. De kinderen stapsgewijs zien groeien, geeft me veel voldoening. Ik vind het ook zeer belangrijk dat de kinderen zich goed voelen en zichzelf kunnen zijn. In mijn vrije tijd breng ik graag tijd door met mijn vrienden & familie en babysit ik vaak. Daarnaast vind ik het fijn om wandelingen te maken in de natuur, te lezen en creatief aan de slag te gaan.

Justine Van Nieuwenhuyse

 

Mijn naam is Justine Van Nieuwenhuyse en ik 2024 behaalde ik mijn diploma logopedie aan de Artevelde Hogeschool. Tijdens mijn opleiding heb ik brede ervaring opgedaan door stages in diverse settings, zoals in een ziekenhuis, het Zeepreventorium en zelfstandige praktijken. Deze ervaringen boden me de kans om met uiteenlopende doelgroepen en problematieken aan de slag te gaan en zo mijn inzicht in de diverse uitdagingen binnen de logopedie te verdiepen.

 

Mijn passie ligt vooral binnen de neurogene communicatiestoornissen, maar ik behandel met evenveel enthousiasme ook kinderen. Een holistische aanpak vind ik essentieel, waarbij ik verder kijk dan enkel het probleem.

 

Om mijn logopedische expertise verder uit te breiden, zal ik steeds bijscholingen volgen om op de hoogte te blijven van de nieuwste inzichten binnen de logopedie. Toekomstgericht zou ik dus ook graag de postgraduaat neurogene communicatiestoornissen volgen.

 

Naast mijn werk in de praktijk ben ik ook actief als logopedist in een voorziening voor volwassenen met een beperking. Deze combinatie stelt me in staat om zowel mijn kennis als passie op verschillende manieren in te zetten.